Handelsbetingelser

En juridisk bindende aftale mellem dig og printmore.dk er først indgået når du modtager en faktura/ordrebekræftelse pr. e-mail. Indtil du modtager en ordrebekræftelse, er printmore.dk berettiget til at annullere din ordre helt eller delvist, f.eks. som følge af pris- og tekstfejl eller udsolgte varer, og hvis det sker, vil du naturligvis blive underrettet herom pr. e-mail.

Når du har afgivet din ordre på printmore.dk vil du automatisk modtage en e-mail, hvoraf det fremgår, hvilke varer du har bestilt. Denne e-mail er alene en elektronisk kvittering for, at vi har modtaget din ordre, og der er ikke på dette tidspunkt indgået en juridisk bindende aftale mellem dig og printmore.dk

Generelle oplysninger

Juridisk navn: Kosack v/ Tom Kosack (enkeltmandsvirksomhed)

CVR-nr. 15318134

Fysisk adresse: Idasvej 4, 7000 Fredericia
(ikke en fysisk butik - kun administration - ingen varer opbevares på adressen)

E-mail: kundeservice@printmore.dk. Vi besvarer mails inden for 24 timer i hverdagen.   

Telefonnummer:  0045 93977600 - bedst mellem 14.30 og 16.30 (på hverdage)

Alle aftaler med Printmore.dk indgås på dansk.

Betalinger

På Printmore.dk kan du betale med MobilPay, Dankort, Visa dankort, Visa kreditkort, Visa Elektron og Mastercard.
Hvis du betaler med Dankort eller andre kreditkort, bliver fakturabeløbet trukket på dit kreditkort, når varerne afsendes.

Alle priser er dagspriser og opdateres løbende og vises altid incl. moms.

Erhvervskunder /ERN kunder /Offentlige virksomheder
Efter nærmere aftale kan betalinger foretages ved bankoverførsler til vores konto 0757 7575609835(med bankoverførsel – ikke dækket af indsigelsesordningen) Ordren bliver sendt, når fakturabeløbet er gået ind på vores bankkonto. 



Fragt og Fremsendelse

Printmore benytter DAO, GLS og i nogle tilfælde Post Nord som fragtleverandør til modtager inden for 3 dage. Varen sendes som forsikret pakkepost med track and trace.  Hvis ikke andet aftales, leverer Printmore varen til nærmeste DAO/GLS/Post Nord pakkeboks hos kunden. Rettidig levering forudsætter dog at DAO/GLS/Post Nord overholder dag-til-dag levering. Printmore kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos DAO/GLS/Post Nord. I tilfælde af decideret udeblevne leverancer, fremsender Printmore naturligvis en ny leverance uden beregning.

Fragtprisen bliver oplyst inden du godkender din bestilling. Prisen afhænger af, hvilke varer du bestiller, da fragtprisen afhænger af varens vægt.

Pakke uden omdeling

 

Vægt Højst 250 g

kr. 36,00

Vægt Højst 500 g

kr. 40,00

Vægt Højst 1000 g

kr. 55,00

Pakker med omdeling

 

Vægt Højst 5 kg

kr. 75,00

Vægt Højst 10 kg

kr. 99,00

Vægt over 20 kg

kr. 129,00

Pakker uden omdeling t. Private

Vægt højest 5 kg                         kr.   55,00

Vægt højest 10 kg                       kr.   65,00

Vægt højest 20 kg                       kr.   99,00



Levering

Vores normale leveringstid er 1-3 dage - ved varer, der ikke er på lager hos os eller vores leverandør kan der gå længere tid.

Levering af varer anses for sket, når DAO / GLS / Post Nord har leveret varen på bestillingsadressen, og kunden har modtaget varen. Vælges det, at varen må stilles, har kunden selv ansvaret for varen, så snart DAO / GLS / Post Nord har stillet varen på modtageradressen. Skulle kunden ikke være der til at modtage en vare, som ikke må stilles, vil DAO / GLS / Post Nord advisere via en seddel i postkassen med oplysninger om hvor varen kan afhentes. Evt. uafhentede pakker som returneres til Printmore.dk af DAO / GLS / Post Nord som ej afhentet, kan genfremsendes mod betaling af ekstra forsendelsesomkostninger.

Ordren kan altid følges online via vores kundecenter. Her kan faktura udskrives samt leveringstider kan følges.

Modtagelse

Vi anbefaler på det kraftigste at du kontrollerer varen/pakken for transportskader inden kvittering for modtagelsen.

Har kunden givet tilladelse til at pakken må stilles, kan der forekomme tvivlsspørgsmål om hvornår en evt. skade på produktet er sket. Vi anbefaler kun at dette benyttes på produkter der ikke er særligt skrøbelige. Der vil således kunne opstå situationer hvor et produkt ikke kan erstattes.

Er varen/emballagen beskadiget, kan du enten nægte modtagelse, hvorefter DAO / GLS / Post Nord tager pakken med retur. Vi skal herefter kontaktes. Du kan også modtage pakken, men kvittere på forsendelseskvitteringen "Modtaget med forbehold" og indholdet af pakken kan tjekkes efter DAO / GLS / Post Nord er gået. Opdager du først skaden, efter du har åbnet pakken, skal du henvende dig til DAO / GLS eller det lokale PostNord udleveringssted eller hos os.

Det er vigtigt at emballagen bevares for evt. senere besigtigelse af transportør.

Synlige defekter eller mangler skal anmeldes til Printmore.dk – gerne på leveringsdagen eller senest dagen efter!

Defekte varer

Printmore dækker transportomkostninger i forbindelse med fejlleverede varer. Har du fået en fejlleveret varer opfordrer vi til at man kontakter os.

Vi ombytter og sender naturligvis en ny vare med det samme, når vi har modtaget den fejlleverede vare retur, medmindre andet er aftalt!

Som hjælp til vores returafdeling, læg venligst en kopi af faktura / ordrebekræftelsen i kassen sammen med varen.

Fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.  

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved kundeservice@printmore.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.  

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i ubrudt original emballage. Det er derfor også vigtigt, at der ikke sættes tape eller andre klistermærker direkte på original emballage, der må heller ikke skrives direkte på original emballage.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under én ordre.


Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten: Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg

Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder plomberingen på lyd-eller billedoptagelser eller computersoftware.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Det betyder i praksis, at en blækpatron eller toner ikke må tages i brug, du skal som kunde inden indpakningen brydes konstaterer om det er den rigtige vare du har fået leveret / bestilt inden du bryder indpakningen. En vare som er åbnet / indpakningen brudt tages ikke retur, idet en brudt vare ikke har en salgsmæssig værdi.

 

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Printmore.dk
Idasvej 4
7000 Fredericia

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Erhvervskunder

Er du erhvervskunde, tages skaffevarer ikke retur. (Skaffevarer er defineret som varer med en leveringstid over 3 dage).

Lagervarer pålægges et returgebyr på 30% (indtil 14 dage efter købet). Herefter kan varen ikke returneres.

Parterne har i medfør af Retsplejelovens § 245 aftalt, at evt. retstvister imellem parterne skal foregå ved Retten i Kolding.

Reklamationsret

Købelovens mangels regler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret (med mindre producenten selv giver yderligere garanti på produktet) Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) leveringsomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine leveringsomkostninger.

Varen sendes til:

Printmore.dk
Idasvej 4
7000 Fredericia

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Erhvervskunder

Med mindre andet er aftalt ydes erhvervsdrivende alene 12 måneders reklamationsret, idet evt. reklamation skal ske straks en fejl eller mangel konstateres. Erhvervsdrivende har pligt til at foretage en sådan undersøgelse af en købt vare, som ordentlig forretningsbrug kræver. Parterne har i medfør af Retsplejelovens § 245 aftalt, at evt. retstvister imellem parterne skal foregå ved Retten i Kolding.

Øvrige informationer

Vi henviser til vores kundeservice for nærmere info omkring sikkerhed ved betaling, hvordan du handler og ofte stillede spørgsmål.

Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  

Personoplysningerne registreres hos Printmore v/Kosack og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  

Den dataansvarlige på printmore.dk er Kosack.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kundeservice@printmore.dk.



Cookies

På Printmore.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du har altid mulighed for at slette cookies fra din computer. Det kan fx gøres på følgende måde: I Internet Explorer 8 slettes cookies under menuen "Funktioner" -> "Internetindstillinger" -> under punktet browserdata trykkes på slet. Herefter kammer en fane hvor man kan sætte flueben i slet cookies og trykke på slet.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice@printmore.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.forbrug.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -http://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret 28.05.2018

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Standardfortrydelsesformular

Til:

Printmore.dk
Idasvej 4
7000 Fredericia

E-mail: printmore@hotmail.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)